Er komen elk jaar steeds weer nieuwe sport artikelen op de markt. Zo zijn er tegenwoordig vele aanbieders van sportkleding en inlegzolen. Het is vaak lastig voor kleine bedrijven om de juiste promotie te kunnen doen op het moment dat zij als merk zelf nog te weinig bekendheid hebben. Tegenwoordig proberen veel van deze kleine merken bekendheid op te doen door middel van influencer marketing.
Hierbij werken zij samen met bloggers en vloggers die deze producten (vaak) gratis toegestuurd krijgen en ook nog eens een geldbedrag hiervoor ontvangen. Op deze manier kan een onbekend product toch erg bekend worden.
Een voorbeeld hiervan is STOX energy socks. Dit zijn hardloopsokken van Nederlandse bodem die moeten concurreren met bedrijven als Nike, Asics & Adidas. Zij hebben diverse hardloopblogs benaderd om deze producten te promoten. Deze bloggers zijn zeer tevreden over dit artikel en schrijven hier reviews over zodat meerdere mensen deze artikelen zijn gaan kopen. Een voorbeeld van een dergelijke blogger is Tamara Kops. Zij kiest er zelf voor om alleen artikelen te promoten waar haar doelgroep ook echt iets aan heeft. Op deze manier kunnen kleine merken toch langzamerhand een groter marktaandeel snoepen. Deze trend zal zich de komende jaren nog verdere blijven doorontwikkelen.